loading...
طراحی سایت و بهینه سازی محتوا
parastoo bakhshi بازدید : 99 سه شنبه 13 شهریور 1397 نظرات (0)

ما به عنوان نویسنده در یک وب سایت معمولا در مورد انچه در ذهنمان میگذرد مینویسیم و ممکن است اغلب به ” Title ” و ” Meta Description“هم تا اخرین مرحله فکر نکنیم . اما این کار درستی نیست و برای گرفتن نتیجه و هدر نرفتن زحماتمان بهتر است قبل از دست بکار شدن یکم فکر کنیم . انتخاب کلمه ی کلیدی بسیار اهمیت دارد . باید با فکر و با حساسیت انتخاب شود .

انتخاب یک کلمه ی کلیدی درست و صحیح و فکر شده میتواند کلی از زحمات ما برای نوشتن ان متن یا مقاله را جبران کند . نوشتن یک محتوای با کیفیت بسیار اهمیت دارد اما دیده شدن ان بیشتر اهمیت دارد . پس بهتر است به نکات پایین توجه کنید .

سوالات رایج برای انتخاب کلمه ی کلیدی

  • کاربران چطور ما را پیدا می کنند ؟
  • چه کلماتی را معمولا سرچ می کنند ؟
  • جواب سوال هایشان را چگونه در اینترنت جستجو می کنند ؟

بین دو نویسنده ی حرفه ای و معمولی فرق زیادی نیست . اما همان یک تفاوت خیلی اهمیت دارد . توجه کنید مثلا هر دوی ان ها یک متن یکسان را نوشتند اما یک ” Content Provider ” حرفه ای محتوا را بهینه سازی میکند . تفاوت در اینجا است که بهینه سازی کردن محتوا یک حرکت هوشمندانه برای موفقیت بیشتر نویسنده است .

نویسنده ی حرفه ای ما با اینکار مخطبان بیشتری را در  موتور های جستجو برای خود فراهم میکند . همین افزایش بازدید کننده است که در موفقیت شما تاثیر دراد . پس بهتر است مانند یک نویسنده ی حرفه ای عمل کرده و از بستر کاربران انلاین نهایت استفاده را بکنید .

تاثیر کلمه ی کلیدی مناسب در  بازاریابی محتوا

همان طور که گفتیم بهتر است اولین قدم برای تولید یک محتوای خوب و با کیفیت انتخاب یک کلمه ی کلیدی درست باشد . افراد و سازمان هایی که با هدف بازاریابی محتوا میخواهند وب سایت خود را مطرح کنند در انتخاب کلمه ی کلیدی بسیار دقت ویژه دارند . اینگونه میخواهند درصد مخاطبین خود را افزایش دهند، که درصد بسیار زیادی از ان ها با این روش موفق هم شدند .

اما برخی افراد و نویسنده ها انتخاب کلمه ی کلیدی را امری ساده و حتی کم اهمیت تلقی میکنند . اما سخت در اشتباه هستند چون همین کلمه ی کلیدی است که ترافیک را به سوی وب سایت شما هدایت میکند . تمام این ها دلیل بر اهمیت این موضوع یعنی انتخاب صحیح کلمه کلیدی است .

کلمه ی کلیدی

ابزار های کمکی

برای این کار هم ابزار هایی طراحی شده اند تا به ما کمک کند . ابزار های بسیار زیادی وجود دارد، البته نا گفته نماند که بسیاری از ان ها زبان فارسی را پشتیبانی نمیکنند . ما ابزار رایگان ” Google Keyword Planner ” را به شما پیشنهاد میکنیم . این ابزار زبان فارسی را هم پشتیبانی میکند . این ابزار میتواند در این زمینه به شما کمک فراوانی بکند . شما میتوانید یک لیست از کلمات کلیدی که میخواهید از ان ها استفاده کنید و به نظرتان بهتر هستند و میشود با ان ها رتبه اورد را تهیه کنید .

سپس با استفاده از ابزار ” Google Keyword Planner ” کلمات پر کاربرد و مرتبط دیگر را به ان اضافه کنید . سعی کنید که کلماتی که کمتر رقابتی هستند را انتخاب کنید . این به نفع شما خواهد بود . در نهایت یک لیست از ان ها بسازید و توجه داشته باشید که کلمات کلیدی شما باید حداقل 1000 بار در ماه جستجو شوند .

ایا ابزار “ Google Keyword Planner ” بدون خطا کار میکند ؟

جواب این سوال خیر است . گاهی اوقات این اتفاق رخ میدهد که این ابزار کلمات کلیدی را که پیشنهاد میکند بلا استفاده بوده و مرتبط با موضوع ما نیستند . کلمه کلیدی های اضافی و بی معنی را از لیست خود حذف کنید .

برسی رقابت کلمات کلیدی

کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کنید و وب سایت های رتبه ی اول تا پنجم را مورد بررسی قرار دهید ( بررسی پیج رنک دامین آئتوریتی و …. ) همچنین به تعداد نتایج گوگل نیز توجه داشته باشید .

از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

لیستی از کلمات کلیدی که بیشترین رقابت را دارند تهیه کرده و سپس کلمات کلیدی طولانی تری از ان ها بسازید . این روش میتواند مقدار کمی ترافیک را متوجه وب سایت شما کند . پیش زمینه ی موفقیت در، کلمات کلیدی خاص تر، اختصاصی تر و رقابتی تر است .

اجازه دهید تا با ذکر یک مثال این موضوع را برایتان ساده تر بیان کنم . مثلا اگر کلمه کلیدی مد نظر شما، مثلا ” گوشی موبایل ” باشد میتوانید در این مرحله از کلمه ی کلیدی طولانی تری مانند ” خریدن گوشی موبایل در مشهد ” و یا ” قیمت گوشی موبایل سامسونگ ” و یا ” مشاوره خرید گوشی موبایل ” و غیره … استفاده کنید . پس دقت کنید که کلمات کلیدی طولانی تاثیرات چشم گیری در موفقیت وب سایت شما دارد .

اغاز بازاریابی محتوا

کار خود تان را اغاز کنید و مطالب و مقالات مفید و با کیفیت در رابطه با کلمات کلیدی هدف خود تهیه و منتشر کنید . میزان استفاده ی کلمه ی کلیدی شما در محتویاتتان باید بین 1 تا 2 درصد باشد . هرگز از کلمات کلیدی به صورت بیش از حد استفاده نکنید چون نتیجه ی معکوس میدهد . این کار طبق سیاست های الگوریتم های گوگل نوعی فریب و جز ترفند های سئو کلاه سیاه محسوب میشود . گوگل وب سایت هایی که قصد دارند از این روش به افزایش رتبه دست یابند را جریمه میکند .

امیدوارم این مطالب برای شما مفید بوده باشد و لذت برده باشید . از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید از شما متشکریم . لطفا اگر ابزار دیگری در این زمینه یعنی انتخاب کلمه ی کلیدی مناسب، میشناسید در همین بخش به ما اطلاع دهید .

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 55
  • بازدید ماه : 178
  • بازدید سال : 1,180
  • بازدید کلی : 5,368